Thursday, 10 July 2014

Hijrah C.I.N.T.A

Assalamualaikum readers. hari neh ain nabila taktahu nak taip apa.. So, apa yang ada dalam kepala neh, ain nabila kelua kan je lahh. haha~

''Hijrah cintaku menguatkan alasanku, Untuk menjadi manusia lebih baik, Namun saat sinarnya datang menjemputku, Mana mungkin aku berlari. Segunung kepingan dinar, Tak bisa mengalahkan, Kilau cintaku, Bahagiaku melihatmu. Mampu tersenyum kalahkan getir, Namun bila saatnya, Aku harus pergi juga, Tinggalkan engkau, Tinggalkan semua.''

Well. Ayad kat atas tuh potongan lagu Rossa. Hijrah Cinta tajuk lagu tuhh. Ain nabila suka denga lagu neh, sebab lagu neh beri kekuatan dekad Ain nabilah. Dan mengingadkan Ain nabila yang perancangan Allah, lagi baik dari perancangan kita. So, kita kena lah reda' kan? hoho~
And nak tahu tak, Alhamdulillah, hati Ain nabila dah mula tenang dan tedetik untuk beruba menjadi yang lagi baik. Semua nya sebab lagu yang berunsur keagamaan. Bila Ain nabila denga, rasa tenang jee. Hm. =')

Mungkin kita penad untuk pendam semuanya dalam hati kita dan taktahu pada sama nak mengadu. Kalau ada kawan, atau sesape yang rapat dengan kita mungkin diaorg taknak ambek tahu. So, mengadu lah pada yang Maha Esa. Dia Maha Mendenga dan tak jemu untuk mendenga luahan hati hamba-Nya.

Oke lahh. Ain nabila post pasal neh je ya. Hijrah Cinta membawa Ain nabila ke arah lebeh baik. Allah dah tetap kan sape jodoh kita. Tapi, kena ingad juga, bahawa Allah juga telah tetap kan waktu ajal menjemput kita. Kenkadang kita telebeh memikirkan sape pemilik tulang rusuk kita sehingga kita tidak seda bahawa Ajal sedang menunggu kita. =')


Wahh ! Sekarang dah pandai bekata-kata lah plak Ain Nabila nehh. huhu~ Oke lahh nanti ada masa Ain post lagi. Anyway, jangan lupa doakan Sedara Islam kita di Gaza. Kita tidak boleh membantu mereka dengan mengangkat senjata, tapi kita mampu menolong dengan mengangkat tangan dan berdoa pada Allah semoga selamatkan lah negara Gaza dan Sedara Islam kita. Aminn~



No comments:

Post a Comment